Zo krijg je meer aanmeldingen voor jouw (online) dienst!

door | mei 12, 2021 | Social media | 0 Reacties

Yes! Jouw online programma of nieuw coachingstraject is gelanceerd. Weken, of misschien wel maandenlang heb je hieraan gewerkt. Laat die aanmeldingen maar komen!

Maar, heb je ook gedacht aan een strategisch plan voor wanneer je aanbod staat? Heb je een gratis weggever of laagdrempelig product voor jouw potentiële klanten klaargezet? Geef je genoeg informatie op social media, via blogartikelen of een nieuwsbrief? Misschien weten jouw potentiële klanten jou wel te vinden, maar zijn ze al getriggerd om zich aan te melden voor jouw nieuwe dienst? Beantwoord je al deze vragen met nee? Dan is het tijd om daar wat aan te doen! Wij leggen je uit hoe 💁🏻‍♀️

Een gratis weggever

Ah yes, gratis: wij Nederlanders zijn hier dol op. Zeker wanneer het iets is waarmee wij denken dat we hier ons leven mee gaan verbeteren. Denk aan een step-by-step guide om zelf een website bouwen of een masterclass waarin we in een uur leren hoe we onze omzet kunnen verdubbelen. 

Er zijn verschillende vormen van een gratis weggever. Denk aan een e-book, een masterclass/webinar, een 5 daagse training of een challenge. Via zo’n gratis weggever kun je jouw (al geïnteresseerde) potentiële klanten nóg meer informatie geven over jouw diensten, jouw onderneming en hoe jij te werk gaat. Door het gratis aan te bieden is de drempel veel lager en zo ben je als ondernemer veel toegankelijker. 

Tip: denk je dat een gratis weggever niet past bij jouw aanbod? Ga dan voor een laagdrempelig product. Een uitgebreider e-book of een minicursus voor een laag bedrag zoals €49 of €79.

Een mailinglijst

Een gratis weggever heeft nog een groot voordeel, namelijk: een mailinglijst opbouwen! Om jouw gratis weggever te downloaden of om toegang te krijgen, moet jouw potentiële klant zijn/haar e-mailadres achterlaten. Al deze e-mailadressen kun je gebruiken om wekelijks of maandelijks een mailing toe te sturen. In deze mails kun je met regelmaat jouw diensten verkopen. 

Tip: bedenk wat jij zelf vervelend vindt aan mailings of nieuwsbrieven. Probeer niet te verkoperig over te komen, maar blijf altijd bij jezelf! 

Social media

Deze kan natuurlijk niet ontbreken. Ons favoriete marketingmiddel: social media. Wij gaan je nu niet uitleggen wat social media is en waarom je dit moet inzetten voor jouw onderneming. Wij gaan je wél vertellen wat je kunt doen om jouw (nieuwe) dienst na je lancering onder de aandacht te brengen. 

Nu je jouw gratis weggever hebt bedacht en klaar hebt gezet, is het belangrijk om deze flink te promoten. Je kunt er niet vanuit gaan dat jouw doelgroep de gratis weggever zomaar op jouw website vindt. Ga actief aan de slag om – op social media – meer te vertellen over jouw gratis weggever. 

Het draait allemaal om de juiste CTA (Call to Action). Deel persoonlijke posts, ervaringen, tips & tricks of inside information over jouw onderneming. Aan het einde van deze post, plaats je een passende CTA. Bijvoorbeeld:

  • Benieuwd naar wat mijn [ONLINE PROGRAMMA] voor jou kan betekenen? Schrijf je dan in voor de gratis masterclass!
  • Herken jij je hierin en wil jij ook van dit probleem af? Download dan het gratis e-book!
  • Wil jij weer lekker in je vel zitten? Doe dan mee aan mijn gratis 5-daagse cursus!

Social Advertising

Adverteren op social media. De kortste klap, zou je denken. Dacht je dat je er met alleen een advertentie voor je online programma wel zou komen? Wrong! 

Online programma’s of coachingstrajecten zijn voor veel mensen een flinke investering. Wanneer jouw doelgroep nog ‘koud’ is, zit er nog een hele hoge drempel tussen de doelgroep en jouw dienst. Deze drempel maak je al lager door het inzetten van een gratis weggever, actief zijn op social media en een ‘fanbase’ op te bouwen. 

Om jouw gratis weggever of laagdrempelig product nóg meer onder de aandacht te brengen kun je social media advertenties inzetten. Dit gaat vaak verder dan alleen even op de promotieknop klikken. Wij zetten voor onze klanten vaak een naamsbekendheid campagne, verkeerscampagne en een sales campagne op. Deze strategie zorgt vaak voor meer bezoekers, meer downloads of meer aanmeldingen! 

Meer weten over het inzetten van advertenties? Lees dan de blogartikelen van Days of Content!

Yes, that’s it! Zo zie je maar weer: met alleen het lanceren van jouw (nieuwe) dienst kom je er niet. Zie je door de bomen het bos niet meer en wil je graag even sparren? Stuur ons dan een berichtje. We’re happy to help! 

You may Also Like..

10 Instagram feitjes die je móet weten

10 Instagram feitjes die je móet weten

We weten allemaal al dat Instagram naast privé ook zakelijk slim in te zetten is. Onze favo app - die in 2010 werd gelanceerd - heeft alleen in Nederland al meer dan 6 miljoen gebruikers. Alleen dat is al een goede reden om Instagram strategisch in te zetten. In dit...

0 reacties

I´m Ingrid Bergman

Delenit perfecto ne mel, facete utamur in mea, cum ceteros fuisset repudiandae eu. Delenit omittam philosophia per ea, eos te omnium discere. Nam adhuc percipit et. Viris comprehensam quo ea.

CATEGORIES