Als (online) ondernemer moet je aan een heleboel zaken denken. Stel je hebt een online programma of training, dan moet je deze onderhouden en actief blijven met de bijbehorende community. Of jouw diensten bestaan uit coachingstrajecten, dan staat jouw agenda vol met 1-op-1 afspraken. Naast al deze taken, moet je ook nog eens aan je marketing denken. Je weet dat social media een goed marketinginstrument is om in te zetten, maar consistente en relevante content maken kost tijd. En het is meer dan logisch dat je helemaal geen zin of tijd hebt om óók nog eens met die content bezig te zijn. We are here to help you!
Wij gaan jou in 3 stappen uitleggen hoe je op een gestructureerde manier content kunt creëren. Zo hoef je maar 1 of 2 keer per maand een moment in te plannen waarop jij knallende content gaat maken. Easy, right?
1. De contentkalender
Heb je de ene dag volop inspiratie voor je socials en de andere dag blijf je naar je scherm staren hopende dat het er vanzelf uitkomt? De perfecte oplossing om dit probleem te verhelpen is gebruik maken van een contentkalender. Een contentkalender is een overzicht van je complete content planning. Zo kun je jouw inspiratievolle momenten gebruiken om de content voor de komende weken in te plannen en zul je nooit meer moeten struggelen met het feit dat je geen inspiratie hebt. De contentkalender is te gebruiken voor alle kanalen waar jij actief op bent. Van social media tot aan bloggen en nieuwsbrieven.
De contentkalender zorgt ervoor dat jij een duidelijk overzicht hebt van wat voor content er geplaatst wordt en wanneer. Dit helpt je om consistent te posten, je doelen te behalen en uiteindelijk minder tijd kwijt te zijn aan het bedenken van content.
Geen zin om een contentkalender te maken? We got you! Koop hier de contentkalender!
2. Content batchen
Nadat je de contentkalender voor de komende maand hebt ingevuld, is het tijd om content te schrijven en te maken. Dit doen we door de content te batchen. Batchen? Yes!
Batchen is het maken van veel content in minder tijd. Door 1 of 2 momenten per maand in te plannen voor je content creatie, ben je veel minder tijd kwijt.
Dus, pak de contentkalender erbij en begin met schrijven! Je weet door middel van de contentkalender precies wat er moet gebeuren én kun je dus vooruit werken. Win-win!
3. Content inplannen
De contentkalender is gevuld, de strategie staat klaar en de content is gemaakt. Daar houdt het natuurlijk nog niet op, want de ultieme manier van minder tijd kwijt zijn aan je marketing is natuurlijk het automatisch inplannen van je content!
Voor je socials als Instagram, Facebook, Pinterest, LinkedIn kun je gebruik maken van tools zoals;
- Facebook Creator Studio
- Later
- Planoly
- Hootsuite
- Buffer
Om je nieuwsbrief in te plannen kun je gebruik maken van;
- ActiveCampaign
- MailChimp
- MailBlue.
Maak je ook podcasts? Dan is Soundcloud of Anchor jouw beste vriend. En schrijf je net als ons blogartikelen? Dan kun je deze gewoon inplannen via jouw eigen website, zoals bijvoorbeeld WordPress!
Oké, dus. Om het even kort samen te vatten: vul die contentkalender, plan je content-creatie-batch-momenten in, get to work en plan de content automatisch in! Eindstand kun jij je focussen op hetgeen waar je écht goed in bent, maar blijf je toch consistent, actief en relevant voor jouw volgers!
Ga je aan de slag? Wij zijn alvast mega trots op je! Om je een duwtje in de rug te geven hebben we een kleinigheidje voor je.
Download onderstaande checklist en let’s rock! 🤩
0 reacties